جوجل مش فاضية لك .. هي عارفة مقاس ال… شراب بتاعك

موضوع تتبع جوجل لموقعك أخذ زخماً خلال الفترة الماضية أكثر من ذي قبل ، و لذلك خدمة للناس الحلوة و خدمة لجوجل اللي أنا معاها من أول ما كانوا المؤسسين لسة بيهربوا من الجامعة أحب أقول كلمتين أخلص بهم ذمتي من ذنبكم ..

– جوجل ليست الوحيدة التي تعرف موقعك .. أي أبليكيشن تعبان منزله عندك حتى لو ما بتستعملوش عارف سعادتك فين ، و بتبيت فين و الحمام المفضل ليك في الشقة لو ربنا فاتح عليك و عندك أكثر من واحد.
– طبعا لو بتستخدم أي منتج مايكروسوفت أو ياهو أو اي حاجة تانية فأنت بعون الله معروف مكانك لهذه الشركات لحظة بلحظه ..
– ليس ماسبق فحسب كل علامة تجارية بتمر في هاتفك و يبقى في بينك و بينهم Service Agreement اللي سعادتك بتعديها Next , Next , Agree فيجب أن تعلم أن لهم حقوق في أشياء أهم و أكبر من أن يعرفوا تحركات سيادتك – رغم خطورة الأخيرة – منها على سبيل المثال الاطلاع و نسخ كل ما على جهازك بدون إذنك و الحق في إستخدامها لمقاضاتك وقت اللزوم  .

طيييب .. ناخد بقى خدمة تحديد موقعك التي تفعيلها أو عدم تفعيلها مش هيفرق مع جوجل التي وصلت لإنتاج الطاقة من الفراغ و من الهباء و من العدم إن شئت أن تسميها .. جوجل لم تعد شركة بحث على الإنترنت ، جوجل تحولت لوحش يحكم ويسيطر ، فمش فاضية  تدور سعادتك قاعد في أنهي قهوة ..

جوجل عملت الخدمة دي تحت بند مهم جداً لسعادتك ، و هو تحديد موقع جهازك في حال سرقته أو ضياعه ، و طبعاً تستطيع أن تقوم بتعطيل جهازك عن بعد ، و أيضاً مسح محتوياته حال فقده ..
راجع الصور المرفقة

طبعاً جوجل مش هتعمل لك الخدمة دي لله والوطن .. أنت أصلاً مفضوح وعريان أمام جميع الشركات التي لها تواجد على جهازك ، و أمام جميع موظفيها ، فضلاً عمن لا تعرفه حضرتك من الأشخاص المقيمين داخل جهازك بصفة مراقب (هاكرز) .

فبالتالي الله يرضى على أمك و يرحمها كمان عايشة و ميتة ، بلاش تعيش في دور الشهيد وصاحب الاكتشافات اللوزعية ، و تحط على العالم المحترمة اللي بتخدمك و بتاخد حقها ، و عيش عيشة أهلك لو عندك أسرار و عايش في جلباب رأفت الهجان روح إلغي حساب جوجل و مايكروسوفت و ياهو وكل الحسابات اللي عندك ، و كنسل خط النت و خط الموبايل ، و روح إرميه في المالح .. إوعى تبيعه .. عشان كده خربت خطة إختراقك للموساد و وصولك لتدمير إسرائيل ..

حلو .. لو موافق إضغط لايك و شير .. و عرف صحابك الأناتيم بوكستهم ، و كمل حياتك .. أنت زي الفل يا معلم

Advertisements

اترك رد

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

WordPress.com Logo

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   / تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   / تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   / تغيير )

Google+ photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google+. تسجيل خروج   / تغيير )

Connecting to %s